Styrk din afsætning og profilering med merchandise fra Gemini
Idet der er så uendeligt mange muligheder i udførelsen af merchandise, kan det anvendes meget bredt i din virksomhedsstrategi. Det kan både være effektfuldt i profileringen af din virksomhed, eller fungere som direkte indtægtskilde. Når du designer merchandise til dit firma, er det derfor vigtigt, at du har det specifikke formål for øje. På denne måde optimerer du værdien af de produkter du ender med at anvende. Hos Gemini er vi eksperter i, hvilken type merchandise der er mest effektfuldt til forskellige formål. Vi hjælper dig med glæde gennem hele processen, fra idé til udførelse.
Stærkere profilering med merchandise
Når din merchandise skabes med profilering for øje, er det ikke altid, der er tænkt direkte indtægt ind i strategien. Produkter i form af skriveredskaber, computertasker og USB-sticks kan ofte give mest værdi på virksomhedens kontorer, eller på de ansatte i mødet med kunder. På denne måde fremstår virksomheden professionel og velovervejet, og det resulterer altså i en styrket profil.
Merchandise som en del af din afsætning
Er din virksomhed en af den type organisationer, der baserer meget af sin forretning på en form for fanbase, er produkter produceret med henblik på salg ofte meget virkningsfuldt. ‘Fans’ af din organisation vil nemlig som oftest meget gerne associeres med dit brand, også uden for organisationen. Derfor er de ofte meget villige til at købe din organisations merchandise. Dette gælder både produkter til brug i forbindelse med et møde med organisationen, såsom slik og regnslag til en fodboldkamp, samt produkter til brug udenfor organisationen.
Din organisations merchandise bliver mere profitabelt jo stærkere dit brand er. Det betyder dog bestemt ikke, at mere ukendte virksomheder ikke kan få gavn af at det – det vil dog sandsynligvis være i forbindelse med en forbedret profilering til start.
Når man anvender merchandise til afsætning er det vigtigt, at man starter med at basere produkterne på sin kerneforretning. Dette gælder især mindre etablerede foreninger og organisationer. En sportsklub, for eksempel, kan begynde med primært at sælge sportsudstyr, samt ting der bruges til at heppe under kampe. På denne måde styrker og markerer du din forenings brand, samtidig med at du undgår forvirring omkring foreningens identitet.
Det er vigtigt at pointere, at man selvfølgelig godt kan bruge merchandise til forskellige formål i virksomheden sideløbende med hinanden. For eksempel kan POS-materialer også være en del af en profileringsstrategi, og det udstyr som ansatte selv anvender kan hjælpe salg af andre produkter. På denne måde kan formålene overlappe hinanden en anelse, og i sidste ende fremhæve hinanden.
Merchandise i kampagner
Merchandise behøves ikke være en permanent del af din virksomheds strategi. I stedet kan det anvendes i udvalgte perioder som en del af en kampagne. I disse sammenhænge kan det være værdifuldt at kunne uddele små, simple ting med et logo der minder om kampagnen, og altså udelukkende er ment som markedsføring. Alternativt kan man vælge at sælge eksklusive ting i en tidsbestemt periode, udover hvad der ellers i forvejen bliver solgt. På denne måde holdes der fast i den direkte indtægt.
Merchandise med Gemini
Vi har en meget stor erfaring med at skræddersy det helt rette merchandise til ethvert formål og enhver virksomhed. Det sværeste er ofte at komme på de helt rigtige idéer og designs, og det er vi hos Gemini gode til. Vi hjælper med glæde dig og din virksomhed med at udvælge og designe værdiskabende og unikke produkter. Hvis du synes det lyder spændende, så tøv endelig ikke med at kontakte os på salg@gemini.dk eller på tlf.: +45 7020 7100.